Even voorstellen: NAVARONE
De nieuwe EARTH Ambassadeur
EARTH Water werkt samen met veel ambassadeurs, die allemaal hun reden hebben om EARTH water in hun rider (wensenlijst voor een optreden) op te nemen. Kortgeleden spraken we met Navarone, een van de meest veelbelovende bands van ons land.
Eind 2012 brachten de mannen van Navarone hun eerste album, A Darker Shade Of White, uit en kregen ze een lovende recensie van Jan Vollaard in NRC. Ineens waren ze hot en stonden ze op het podium van Eurosonic/Noorderslag en in de studio bij DWDD. De band is voornamelijk bekend bij het publiek van de optredens in het live circuit, tijdens festivals en hun clubshows. Navarone is een echte live band. Wat veel mensen niet weten is dat zij het liedje hebben gemaakt dat te horen is in de Grolsch Kornuit reclame. Ze omschrijven zichzelf als: ‘Een energieke en authentieke liveband, die verschillende elementen uit de (rock)muziekgeschiedenis op eigenzinnige manier tot een eclectische rocksoep brouwen.’
‘Maar dat was allemaal bijzaak natuurlijk, want we kregen EARTH Water te drinken na afloop van het optreden, haha!'
In de zomer van 2013 stond Navarone op het festival Sziget in Budapest. Wat er te verwachten viel van hun eerste buitenlandse festival wisten ze niet. De hele reis, de stad, het festival, de sfeer, de mensen en het weer bleken geweldig te zijn en ze keken hun ogen uit. Ondanks de 40 graden op de thermometer gaven ze alles tijdens het optreden wat oversloeg op het publiek. Een memorabel moment toen Merijn (zanger) voor het eerst crowdsurfde. Weer ontving de, in Hongarije totaal onbekende, liveband een mooie recensie waarin ze de meest verrassende band van het festival genoemd werden.
Andere hoogtepunten van de afgelopen jaren zijn o.a. de akoestische DVD-opnames met klassiek ensemble, Duitse tour en show in Doornroosje.
EARTH Water
Het zal je misschien verbazen, maar er wordt naast bier ook veel water gedronken tijdens en rond optredens. Het voelde voor de band niet goed om voor elke flinke slok water een nieuw plastic flesje aan te breken; het levert een enorme berg afval op die onnodig veel schade toebrengt aan het milieu, de dieren en aan onszelf. In de zoektocht naar een alternatief kwamen ze uit bij de samenwerking tussen Chef'Special en EARTH Water en besloten het product op hun rider list te zetten.
‘Het is een prachtig initiatief en als artiest kan je op deze manier bijdragen aan wat bewustwording en hopelijk meehelpen aan het zetten van een nieuwe standaard.’
De toekomst
Van 6 maart tot 24 april trekt de band weer langs de clubs van Nederland, tijdens de verlengde 'Vim and Vigor'-tour. Waar de band over vijf jaar staat? Met beide benen ferm op de (onder)grond (van Wembley of Hide Park).