Aqua Light gaat met zijn tijd mee
Een totaaloplossing voor interne communicatie.
Sinds begin 2015 werkt Aqua Light met de communicatie-apps van Alterdesk.
Onderstaand de Case studie.
Voor Aqua Light, specialist op het gebied van onder meer water- en filtercoolers, is snelle service één van hun speerpunten. Ze leveren en onderhouden onder meer watercoolers en koffieautomaten voor het MKB. Efficiënte interne communicatieis dan uiteraard van groot belang. Na online vergelijkend onderzoek te hebben gedaan kwam Leon Heynis, eigenaar van Aqua Light, uit bij Alterdesk. We vroegen hem hoe hij en zijn team onze messenger ervaren.
Communiceren met mobiele krachten
Voorheen verliep de communicatie bij Aqua Light vooral face to face, per e-mail of per fax. Er werden fysieke afleverbonnen aangemaakt. Het gehele proces was dus niet zo snel als Leon graag zou zien.
“We kunnen ons onderscheiden op snelle service”, aldus Leon. “We wilden dus dat teamleden op ons hoofdkantoor chauffeurs makkelijk kunnen bereiken en ook storingsmonteurs snel kunnen inschakelen. Met Alterdesk kan dit super gemakkelijk.”
Medewerkers die op een desktop computer werken kunnen via de Alterdesk messenger nu gemakkelijk de chauffeurs en monteurs contacteren, die vervolgens antwoorden via hun mobiele telefoon of tablet.
“Alterdesk is veel handiger dan e-mail – je hebt veel kortere lijnen en 1 regel tekst is vaak voldoende. Dit levert dus best wat tijdwinst op.”
Onverwachte mogelijkheden
De chauffeurs moesten even wennen aan Alterdesk. Zodra ze echter goed doorkregen wat de voordelen waren, waren ze helemaal om.
“We doen nu zelfs dingen via de messenger die we vroeger niet hadden voorzien”, zegt Leon enthousiast. “Er worden bijvoorbeeld met mobieltjes foto’s gemaakt van de apparaten op locatie bij de klant, die dan direct gedeeld kunnen worden via Alterdesk. Zo hebben we meer informatie over hoe de apparaten er bij specifieke klanten bij staan.”
De werking breidt zich steeds verder uit. Medewerkers van Aqua Light bespreken van alles via de messenger – van vergaderingen tot teamuitjes.
“Alterdesk is voor ons eigenlijk een totaaloplossing voor de interne communicatie.”
|
“Geen hogere wiskunde”Op de vraag of hij nog tips heeft voor andere (aanstaande) gebruikers heeft Leon een kort maar krachtig antwoord: “Het is eigenlijk geen hogere wiskunde – gebruik het! Ga het gewoon gebruiken en je ontdekt vanzelf de voordelen. Na een paar maanden wil je niet anders meer.” Dat horen we natuurlijk graag |
Dank aan Leon en Aqua Light voor het delen van hun ervaringen met Alterdesk!